Origen, contra Celsus



…iată ce aş putea spune spre apărarea concepţiilor creştine : oricine se întâmplă să vină de la doctrina şi morala elinilor la cele ale Evangheliei se poate convinge nu numai că acestea din urmă sunt adevătate, ci poate şi dovedi, aplicându-le personal, că ele îndeplinesc condiţia, care se pare că lipseşte atunci când e vorba de o confruntare cu cele elineşti, dovedind astfel adevărul tezei creştine. Dar mai trebuie spus ceva: cuvântul dumnezeiesc îşi are o putere proprie de dovedire, mai dumnezeiască decât cea elinească, cu toată dialectica lor. Şi această putere de dovedire mai dumnezeiască apostolul o numeşte „dovada Duhului şi a puterii”: a Duhului, prin mijlocirea proorocilor în stare să provoace credinţă în cititor, mai ales atunci când e vorba de persoana lui Iisus Hristos; şi a puterii, prin minunile suprafireşri, cu ajutorul cărora se poate dovedi, între altele, că există urme ale acestui fel de minuni la cei care osândesc viaţa după cerinţele acestui cuvânt.

10 thoughts on “Origen, contra Celsus

  1. Un pacatos says:

    Liviu, te vad cunoscand patristica si teologia rasariteana.
    De ce nu postezi comentarii pe http://saccsiv.wordpress.com/ ?
    Ne-ar fi de folos, ca am avea avea ce invata de la tine.
    Nu irosi harul!
    ” Da, frate, eu te rog, fă-mi binele acesta în Domnul; linişteşte inima mea în Hristos!”
    ( Filimon 1, 20).

  2. dorin says:

    Frate Saccsiv, iti scriu aici ca nu vreau sa vada toti.
    Iti spuneam de https://horvathliviu.wordpress.com/ , acest tip umbla, inca, la penticostali, dar e nehotarat in privinta lor. Cum facem sa-l aducem la noi? Te rog sa te uiti pe blogul lui sa vezi daca e in acord cu credinta noastra, ca mie asa mi se pare. Dupa ce-l verifici, raspunde-mi tot aici, la acest articol, de-ti place cum scrie, ca sa-l invitam sa scrie pe acest blog comentarii si pe urma va fi fratele nostru. Stii tu, oaia ratacita trebuie adusa la turma Bisericii.
    DUPA CE CITESTI ACEST MESAJ STERGE-L, CA NU VREAU SA-L VADA ALTI PENTICOSTALI.
    Răspunde

    *
    Un pacatos said, on februarie 21, 2011 at 1:18 pm

    El a fost ortodox.
    Răspunde
    *
    saccsiv said, on februarie 21, 2011 at 1:24 pm

    Un pacatos

    Iertare frate ca n-am timp. Nu acum.

    Ocupa-te tu.

  3. Nu. Toti vor fi publicati pe blogul acesta, care au dorinta de dialog nu de cearta, care au un limbaj cuvenit, etc. Abrob comentariile, insa inainte trebuie sa le citesc.🙂 Esti binevenit pacatosule! 🙂 Probabil ai speriat cu Numele🙂

  4. Un păcătos , ar fi bine să postezi cu adevăratul nume. Eu mă numesc Horvath Liviu, tu..?
    Nu-mi irosesc harul, public câte ceva din ce citesc. Oricum îmi pierd prea mult timp cu calculatorul. Am familie, sunt cap de familie, am un job care îmi i-a mai mult de jumătate de timp din viaţa,…ar fi o sinucidere să stau toată ziulica pe bloguri. Nu aveţi ce învăţa de la mine, sunt şi eu un învăţăcel. Nu prea fac comentarii, ci scriu paragrafe din scrierile ce-mi cad în mână. Dacă vă plac selecţiile mele, vă sunt deschise uşile blogului, încă nu e interzis.
    Nu public pe blogul vostru, fiindcă eu nu vă cunosc. Nu fac politică, voi aveţi articole despre politică, şi nu cred că sunt de acord cu toate ce le ziceţi şi publicaţi acolo. Blogul meu e un blog paşnic, un loc de dialog, de împărtăşire a ideilor, a cărţilor, experienţelor noastre, a creştinilor.
    Numai bine!

Leave a Reply

