Cum să facem cărți pentru Kindle



Am de câteva luni Kindle 3 , și pe parcurs am învățat cum să-mi convertesc documente pentru a le putea citi comfortabil pe Kindle. Fiindcă nu știu să lucrez în HTML, folosesc Microsoft Word.
În Word se face toată treaba cu editarea. Pentru convertire folosesc două programe care se găsesc gratis pe internet. Primul este Mobipocket Reader(există și Mobipocket Creator, însă drept să fiu îmi prind urechile cu el, e pentru profesioniști, nu pentru mine, eu caut lucrurile să fie cât mai simple și eficiente) iar al doilea se numește Calibre.
În Word îmi aranjez fiecare pagină, ca să fie frumos ordanată și pe paginile dispozitivului de citit. Cineva m-a îndrumat să-mi selectez tot textul în tema fontului Calibri , cu mărimea 14, l-am crezut și se vede bine și pe Kindle. Trebuie să lasăm să se vadă pe documentul word și notele de subsol, fiindcă se vor vedea si pe Kindle, cu linkuri.
Folosesc Office 2010, care mă ajută la capitole, subcapitole, și cu tabelul de cuprins,care mi-l face programul ăsta minune.
Selectez fiecare capitol mare, mă duc cu mouse-ul la Styles unde gasesc fonturi pentru capitole, subcapitole, etc, care le pot personaliza cum doresc dând click dreapta pe Heading 1, Heading2, etc unde are opțiunea Modify.
Tot așa fac cu subcapitolele, și cu tot ce dorim să vedem în Tabelul de Cuprins. Concomitent cu selectarea capitolelor mai fac o treabă care ține de aranjarea în pagină: Înainte de fiecare capitol, subcapitol, etc, inserez Page Brek, de la Insert. Am văzut că pe Kindle întodeauna fiecare capitol, subcapitol, etc va fi pe o pagină nouă.
E foarte important să avem în cartea de pe Kindle trimiteri cu linkuri(vom avea dacă și în documentul nostru Word le lăsăm să se vadă) și să avem la începutul cărții un Continut al cărtii cu linkuri. Asta se poate în Word 2010. Toată selectarea capitolelor, subcapitolelor, etc, e pentru acest Continut care poti sa-l accesezi prin linkuri.
Important e sa ștergem Cuprinsul cărtii daca aceasta are, fiindca dacă cerem să ne insereze continutul clickabil, atunci cartea va avea două cuprinsuri. Pentru Cuprinsul clickabil trebuie să mergem la Reference – Table of Contents, și îl inserăm. După aceasta trebuie să-l uptatăm cu comanda de la mouse. Mie intodeauna mi-l dă cu numere la paginii, și trebuie să le șterg(numerele) fiindcă Kindle nu ține cont de asta, si o să avem în Cuprins niște cifre care arată urât, și nu au nicio relevanță. Selectăm la opțiunile Tabelului de Cuprins fără numere, există opțiunea asta. După ce avem documentul în forma asta, îl salvăm unde dorim.
Dechidem Mobipocket Reader și mergem la opțiunea Import , alerând opțiunea Office Document, selectând documentul nostru. Acesta îl va converti in format prc, care se poate citi pe Kindle. Însă eu doresc să-i pun și o copertă , să arate aidoma celei de pe Amazon.
Deschidem Calibre și adăugăm cartea noastră prc în bibloteca acestuia. Trebuie să știm în ce locație o pune Mobipocket, aceasta putem să o modificăm noi, mergând la setari.
Să-i dăm o formă cât mai frumoasă, selectăm cartea noastră prc, si accesăm Edit Metadata, unde introducem Autorul, colecțtia din care face parte cartea, ceva informații despre carte, etc., coperta, care o putem descărca de pe net, iar dacă nu , o căutam noi pe internet, si o descărcam manual, după care o convertim in mobi. O să iubiți mai mult cărțile care au fost oarecum muncite și de mâna dumneavoastră.

Spor la treabă , și la citit !

10 thoughts on “Cum să facem cărți pentru Kindle

  1. Mă gândesc și eu să-mi iau un Kindle. Sunt curios dacă fișierelor în format Kindle li se poate da copy-paste, de exemplu citatelor. N-aș mai pierde timp copiindu-le. Ar fi super dacă ar avea vreo opțiune ca tot ce este subliniat să fie pus într-un fișier separat.

    1. Da ,se poate. Dacă îţi cumperi Kindle te cadorisesc cu cărţi teologice Beni .Se poate sublinia pasajul care voiești și să-l publici direst pe facebook. Dacă ești un cititor înrăit, merită să-ți cumperi Kindle. Acuma a apărut cu touch-screen. Am o grămadă de cărți care te-ar interesa.

      1. Eu mi-am cumparat 3 Kindle-uri …unul Amazon Kindle Keyboard 4GB, Wi-Fi + 3G si unul fara 3G… trebuie in maxim 2 saptamani sa ajunga din SUA..[le-am trimis la o cunostinta a unui prieten acolo, si respectiva persoana le-a trimis catre Ro]…

        Vazand ceea ce i-ai scis lui Beni, indraznesc sa cer si eu harul de care i-ai promis lui ca ii vei face parte …

        Ai cont pe http://www.torentcrestin.net/? Daca nu, iti pot trimite invitatie si sa faci acolo un torrent cu cartile tale pt Kindle [exista tutoriale foarte clare pt cum sa faci un torrent – asta daca nu cumva stii deja] …si pe acest site exista cam 1150 torrente cu e-books crestine [eu ieri am resuit sa le descarc pe toate – daca vrei pot face un torrent cu toate cartile existente pe site-ul mai sus mentionat ca sa le descarci si tu din torrentul facut de mine [promit ca fac seed :)]- sunt cam 18 GB]…

      2. Daca faci torrentul pe care ti l-am cerut eu am posibilitatea sa le descarc mult mai repede si usor [sa intru in posesia lor] …bineinteles exista si alte posibilitati … daca esti dispus sa imi faci parte de harul cerut, iti enumar cateva posibilitati prin care eu pot intra in posiesia lor …poate cu torrent ti se pare mai greu….

        P.S. Multumesc anticipat!

        Fii binecuvantat!

    1. Doar sa respecti (automat sa-l citesti inainte) regulamentul de pe site, intrucat eu voi fi tras la raspundere!

Leave a comment