Paul Johnson , Viața lui Isus povestită de un credincios


”Viața lui Isus și religia pe care ea a generat-o sunt în multe privințe – dar mai cu seamă sub aspect cultural și moral – evenimentele centrale în istoria umanității, în jurul cărora gravitează totul, și prevăd că așa va fi și în viitor.
Ne-am referit mai sus la influența lui Isus ca om. Dar motivul importanței lui ca om nu rezidă doar în natura sa umană și în personalitatea sa, sau în acțiunile sale, ci în faptul – de care toți creștinii sunt convinși ca și mine – că Isus era și este în același timp și Dumnezeu. Acest eveniment unic, adică apariția pe pământ a unei ființe care să fie și Dumnezeu, și om, este esența creștinismului. Cum se explică acest fenomen de excepție? Este un mister, aidoma multor alte chestiuni fundamentale de care ne izbim în viață, cu privire la care nu putem decât să emitem presupuneri. Cum să-i faci pe oameni demni să existe alături de Creatorul lor? Răspunsul ni se dă în Ioan 3, 16: ”Căci Dumnezeu așa a iubit lumea, încât pe Fiul Său Cel Unul-Născut L-a dat ca oricine crede în El să nu piară, ci să aibă viață veșnică.””
”Când scrii despre viața lui Isus, problema nu e atât sărăcia surselor, cât abundența lor, precum și dificultatea de a pătrunde în spatele textului scris și de a tălmăci pe deplin spusele și episoadele care trebuie explicate din nou fiecărei generații. O altă problemă este cum să prezinți unor cititori aflați la două milenii distanță personalitatea unui om atât de extraordinar și de versatil, înflăcărat și chibzuit, clar și subtil, plin de autoritate, uneori chiar aspru, și totuși nemărginit de bun, înțelegător, iertător și iubitor, atât de strălucitor în desăvârșirea sa, încât cei din preajmă îi acceptau fără șovăire caracterul divin. Și totuși, una dintre splendorile creștinismului este că scriitori din toate timpurile au simțit că se pot încumeta să facă propriile portrete ale omului Isus.”

4 thoughts on “Paul Johnson , Viața lui Isus povestită de un credincios

    1. adcole says:

      Mi-am cumpărat-o! După ce-am citit fraza cu care se încheie Prefața – „Am încercat să mă exprim clar și concis, în dorința de a transmite bucuria și hrana pe care le capăt mergând pe urmele lui Isus și meditând asupra vorbelor lui.” – am rămas cu un mare wow și cartea la mine. Asta în contextul în care fac eforturi să termin „Dumnezeu nu este mare. Cum otrăvește religia totul” – deși Christopher Hitchens chiar scrie foarte bine (dpdv literar).

      Mare mulțam!

      P.S.
      De Bart D. Ehrman ai citit ceva? Christopher Hitchens era OK cu el.

      1. Mi-am cumparat ultima carte a lui aparuta la Humanitas, si aproape am citit-o, tipul e o enciclopedie pe crestinatatea timpurie, e unul din cei mai buni, insa este agnostic, dupa ce a fost crestin, sub indrumarea lui Bruce Metzer. E bun insa trebuie sa ai rezerve fiindca credinta stirbeste obiectivitatea!

Leave a Reply

