Privește înger la tulburarea apei (Ioan 5 )


Zilele astea m-am împărțit între casă și slujbă, ca mai toate zilele mele. Nu realizez că jumate din viață în petrec la spital, cu colegii, doftorii și pacienții. Socializăm, fără feisbook, între noi și cu pacienții.
De voie și nevoie trebuie șă ne cunoaștem pacienții pe nume, să fim ajutor pentru nevoile lor fizice, și rareori și psihice. Mi-am propus să mă apropiu de ei , să le câștig prietenia.
Săptămâna trecută mi-am dat seama că Patrick -ul nostru îmi capsează mâna la fel ca și unealta pentru hârtie: aceași vitalitate de metal, compostpare cilindrice și ascuțite aidoma dinților de pirania. Urletul meu îl face să trăsară, gângurând ceva nedumerit, cu buzele țuguiate, cu ochii a mirare întrebătoare ? „Ce te-apucă taică?”

M-am apucat să citesc pe romancierii premiați cu Nobel. Lista e lungă, doar
Ben-Hur îmi aduc aminte că am citit în adolescență. Ba, nu demult citisem Dragoste în vremea holerei. Defapt, anul trecut când citisem romanul , nu știam că Garcia Marquez fusese premiat cu Nobel. Am un vraf , un maldăr de cărți care mă așteaptă să le citesc. La răsărit de Eden m-a pus pe gânduri. E o carte despre care am mai povestit nițel pe blog. Steinbeck aduce în contemporanitate, în secolul nouăsprezece temele pivotale ale Bibliei. Și nu doar topicurile ci mai ales personajele. Acestea sunt înțolite în straie moderne, la fel cum spune Paul Evdokimov despre diavolul din Frații Karamazov:

Diavolul și-a scos masca romantică, ne devine astfel mai familiar, ca diavolul în veston a lui Ivan Karamazov, este ca toată lumea și așa îl întâlnim, poate în fiecare zi.
Nu mai este deghizat în arhanghel cu aripi arse; mai adevărat, mai uman și, de aceea, mai de temut, el ne seamănă.

(Vârstele vieții spirituale, Paul Evdokimov, Editura Humanitas 2006)

Mi-am cumpărat prima carte a lui Doris Lessing. Este o autoare mult îndrăgită, și am găsit un interviu cu domnia sa.

Thomas Wolfe mi-a dat bătaie de cap și m-a pus la muncă. Abia ajunsesem astăzi , cu o noapte albă la pagina 167. Cuvinte din limba română ca de pildă a icni, mocofan, a înfeuna, geamlîc, a se buluci, bahnit, codan, păruială, fetiș, tiflă, țăcălie și alte asemănotoare îmi poticniră mersul.
Însă cea mai mare bucurie din zilele astea a fost Liviu. Prietenul meu de săptămâna trecută. Are o istorie și o viață asemănătoare ca a orișicărui dintre noi. Vom rămâne prieteni șia asta ,erită spus. Cu acordul lui și a soției voi posta câteva fotografii cu el.


El are nevoie de rugăciunile dumneavoastră pentru el, pentru însănătoșire.

A fost un prieten greco-catplic, și merită amintit pentru lucrarea ce o face la noi.

Doamne Iisuse Hristoase, Dumnezeul nostru, primeste smerita mea rugaciune pentru iertarea pacatelor mele si, ca un indurat, cu dreapta Ta cea atotputernica, stiinge-mi focul ce m-a cuprins, inceteaza-mi boala si, cu milostivirea Ta, ridica-ma din patul durerii, intru slava numelui Tau. Ca Tu esti doctorul sufletelor si al trupurilor noastre, Hristoase Dumnezeule, si Tie slava inaltam, Tatalui si Fiului si Sfantului Duh, acum si pururea si in vecii vecilor. Amin.

5 thoughts on “Privește înger la tulburarea apei (Ioan 5 )

  1. adina marinca says:

    Liviu,Domnul sa-ti dea putere sa faci lucrarea lui in continuare,sa poti sa duci lumina si speranta celor care is la un pas de moarte.O sa ma rog ca Domnul Isus sa te intareasca in ceea ce faci.God bless you.

Leave a Reply

