Scrisoare către Dumnezeu, Radu


Radu Mureșan este de ieri pe secția noastră, și am avut privilejul să-l îngrijim noi. Starea lui e tot așa, în limbaj medical spunem că e stabilă.
Tensiunea arterială e în parametrii normali, însă inima este ajutată de un inotrop, noradrenalină(medicament care ridică tensiunea).
El ca simptome are lipsa de aer, dispnee, ortopnee- nu poate sta decât în fund nu se poate culca întins. Cunoaște parametrii monitorului, și bietul este mai tot timpul cu ochii pe saturație.

Chiar dacă am avut mai tot timpul de muncă, Naomi și eu ne-am făcut timp pentru a mai vorbi cu Radu. I-am arătat mesajele dumneavoastră, care l-au încurajat vizibil. Am vorbit despre Dumnezeu , suferință, familie, etc. E dependent de oxigen, un minut nu poate sta fără el.

A reușit în sfârșit după 4 zile și nopți să ațipească și să se odihnească oarecum. Asta m-a bucurat. A avut poftă de mâncare și a mâncat.

Mai tot timpul se roagă. Mi-a spus: „Liviu, dacă va voi Dumnezeu să facă o minune, ar trebui să o facă iute, că dacă nu săptămâna asta…
I-am dat Jurnalul Național să-și omoare timpul cât sta treaz. M-a rugat să-i dau telefonul să-și citească mesajele de pe yahoo. Am reușit să-i facem o baie sumară, la dorința lui, baie care l-a răcorit și binedispus, după care a reușit să adoarmă, spre bucuria noastră.


M-am atașat de el ca de un frate. Am vorbit împreună despre C.S.Lewis și cărțile lui despre suferință: cea filozofică, Problema durerii și cea izvorâtă din pierderea lui Joy Davidman, intitulată A grief observed.
Chiar mă gândeam că Radu are o afecțiune pulmonară, simtomatic el nu simte durere ci doar lipsă de aer. Vântul , suflarea în limba greacă clasică se scria cu același cuvânt folosit pentru Duhul Sfânt: pneuma[πνεῦμα]. Automat mi-a venit în minte rugăciunea patristică:
Veni Creator Spiritus![Vino, Duhule Creator!]

9 thoughts on “Scrisoare către Dumnezeu, Radu

  1. Pastor Vasile Hozan says:

    From: Pastor Sr. Vasile Hozan – Canada .
    Ma bucur ca, desi dupa mari interventii la personalul spitalului, am reusit sa vorbesc si m-am rugat impreuna cu fratele Radu Muresan. Slavit sa fie DOMNUL ISUS.
    Va multumesc mult ca mi-ati dat nr. de telefon a lui Radu.
    Pacea Domnului! HRISTOS A INVIAT!
    Pastor Vasile Hozan – Canada
    email: hozanvasile@yahoo.com

    Tel. si Fax: + 1.519. 894 – 9353

    1. Domnule pastor Hozan Vasile,

      vă înțeleg dorința de a vorbi cu Radu personal, însă sfatul meu pentru dumneavoastră și pentru ceilalți e să nu-l mai sunați ci să-i scrie-ți mesaje pe telefon(nu pe mail). De ce spun asta? Radu e obosit fiindcă nu a dormit de când e internat decât foarte puțin, datorită lipsei de aer. Aseară, slavă Domnului, a reușit să adoarmă aproximativ 2 ore, iar noi(personalul medical) am făcut orice să nu-l trezim, uneori chiar am evitat să mai trecem pe lângă el ca să nu se trezească, fiindcă dormea iepurește. Vă dați seama că un telefon ar fi stricat totul. Nu are nici starea să vorbească la telefon. Știu însă că citește cu plăcere mesajele.

      Îmi pare rău dacă personalul medical(colegii mei) nu au prea avut timp de explicații, de lămuriri, însă credeți-mi-ți că suntem îndreptățiți: uneori nu ne permitem să vorbim la telefon cu prietenii pacienților, și mai ales în orele de vârf.
      Mulțumesc de înțelegere, cu stimă H.Liviu

  2. Ma bucur sa aud vesti depre Radu chiar daca din punct de vedere medical nu mai are sanse stiu ca viata lui este in mana Domnului,si eu impreuna cu familia mea o sa-l cerem Domnului in continuare sa-l redea familiei lui ,biserici,noua,si societatii.Iti multumesc H.Liviu pentru informatiile pe care lea-i dat,si te rog daca poti sa-mi spui, daca as avea vreo posibilitate sa-l vizitez.Din cate am inteles nu doarme suficient,si epuizarea fizica il pune in inposibilitatea de-a depune cel mai mic efort.As dori ca saptamana viitoare sa vin in tara.Multumesc.

  3. andreea says:

    Domane te rog atinge-te de omul acesta și fă voia Ta în viața lui, dar te rog sa-l întărești să treacă ușor peste încercare atât el cât și familia lui. Te rog Doamne!!!!

  4. Delia Chirila says:

    Liviu,

    te rog sa-i transmiti lui Radu ca fosta lui colega Delia impreuna cu sotul ei, se roaga neincentat pentru el. Mana buna a Domnului sa fie peste el si familia lui, sa-i daruiasca vindecare fizica si pace sufleteasca!

Leave a Reply

