Avem un Tabloid pocăiesc! I se zice „Creștin Total”!


De la Tîmpitele mesaje ale lui Nechifor Caleb de pe Creștin Total până la Radu este un “meci pierdut”, Iacob Emanuel lăsându-i pe alții să scrie pe site-ul pe care-l administrează, sau scriind chiar el, promovează cultura manelistă în blogosfera evanghelică.
După ce a constatat pe drept că există pe piață manele „creștine”, care sufocă adevărata muzică care-L slăvește pe Hristos, s-a întrebat de ce să nu fie și un blog/site de genu?, că doar asta cere piața.
Am mai citit din așa zise mesaje de pe Creștin Total,însă nu sunt singurul care le-a catalogat sub mediocritate. Mai toate încep în formă de întrebare Au voie fetele ca să…batic? verighetă? sărute? disco? fumat?
Și mă întreb surescitat, Cât de creștin total ești mă că nu ști cu ce se mănâncă mămăliga?
Când Dionis Bodiu s-a întrebat E păcat să intru şi să citesc de pe blogul Creştin Total? și s-a legat de academicienii , sfătoșii ăștia cu biberon la gură, domnul Cristian Ionescu ca un tătic părtinitor și grijuliu cu plozii prost crescuți și analfabeți, ne-a mustrat ca-n curtea școlii și ne-a spus să-i lăsăm în pace.
La fel ca domnul Dionis Bodiu, mă-ntreb dacă-i păcat sau nu să ascult manele sau să citesc „literatură” tabloidă, dacă-i slobod, dacă am dezlegare să citesc pe blogul domnului Iacob Emanuel?

Ce m-a înfuriat și m-a orpilat a fost când am văzut că Iacob Emanuel a pus = între dragul nostru de Radu Mureșan și un meci de fotbal.
E noaptea minții! Ce treabă are un sfânt cu un meci de fotbal?
Cum văd unii dintre noi un război spiritual! Se roagă pentru o cauză, iar dacă Dumnezeu îi răspunde e aidoma când bate CFR-ul Barcelona lui Messi! Ura! Victorie! Mâncăm semințe, râgâim bere și urlăm pe străzi până provocăm ambuteiaje. Ăsta-i creștinismul total, tabloid de pe Creștin Total.

5 thoughts on “Avem un Tabloid pocăiesc! I se zice „Creștin Total”!

  1. Cred ca a fost o rabufnire de moment acest articol. Ceva te-a suparat si te-ai lasat dus de val. E cred in dreptul la libera exprimare. Iar daca pe blogul respectiv ai gasit diferite intrebari… inseamna ca oameni sunt preocupati de astfel de lucruri. Aici intervinte libera alegere, ai dreptul sa adresezi intrebari, ai dreptul sa cauti raspunsuri. Cu siguranta, daca ti s-ar adresa tie, sau mie, nu ar primi raspuns la astfel de aberatii.
    Faptul ca se pun intrebari de genul; batic, fumat, verigheta si alte asemenea arata caci este nevoie de educatie crestina serioasa. Daca nu o gasesc in bisericile si intre liderii care ii conduc, inseamna ca au o problema si ei si noi. O sa ne trezim cu o generatie de asa zisi crestini frustati, timorati, speriati. E de rau, in ambele tabere.

    1. Albastrule, a fost un articol scris la mânie, fiindcă nădăjduiesc să șteargă administratorul tâmpeniile scrise despre Radu Mureșan, prietenul meu și al altora. Nu e admisibil să pui = între un sfânt contemporan și un meci de fotbal, și să pretinzi că scri un articol serios, de băgat în seamă. E o bășcălie ca atâtea articole de-ale lor. Însă la aceasta am luat foc fiindcă caricaturizează un prieten, care ar trebui pus alături de sfinții care au umplut Cerul.
      Sunt înverșunat și rămân până la moarte pe legalism și pe susținătorii lui.
      În toate cărțile lui, Philip Yancey are de furcă cu legaliștii care i-au nenorocit fratele(sper că nu pentru totdeauna) și pe acei care fac prăpăd în lumea evanghelică.
      Am crescut într-o bisericuță de la țară în care legalismul e la el acasă. Generații de tineri care s-au întors la Dumnezeu au fost decimați de analfabetismul biblic al „fraților” bătrâni, de legalismul lor, legea lor securistă și prohibitoare.
      Pe Hristos L-am cunoscut la studiile(sectare după ei) lui Beniamin Fărăgău, nu în bisericuța părintească. Legalismul e cancer spiritual, la fel de acerb ca și antinomismul. Dumnezeu preabunul să ne ajute să găsim fiecare Iubirea și Legea Lui scrisă de Duhul, nu legea impusă de sfântoci(vorba lui Martin Luther).

  2. Liviu, îți împărtășesc indignarea. Deși ar fi niște nuanțe de pus pe alocuri. Totuși, trebuit observat un lucru care mi se pare mai îngrijorător decât ce se scrie pe unele site-uri/bloguri „creștine”: numărul foarte mare al cititorilor. Iar acești cititori, oricât de analfabeți ar fi din punct de vedere religios, s-ar putea să nu fie întru totul responsabili de situația lor. Odată intrat în această poveste, sunt multe lucruri de analizat și de interogat. Ce răspundere au pastorii în privința nivelului la care se situează marea masă de evanghelici? Ce răspundere poartă editurile care promovează anumite cărți și un anumit tip de discurs? Cât este „predestinare” și cât este „liber arbitru”? E un subiect vast, la care mi se întâmplă adesea să mă gândesc.

    Am sancționat și eu anumite derapaje de pe creștin total. Însă mărturisesc că n-am habar care e nivelul general al textelor publicate acolo pentru că nu citesc cu consecvență. Ce am citit m-a determinat să evit pe cât posibil să-mi pierd vremea cu astfel de lecturi. Dar cred că faptul că oamenii revin aici înseamnă că nu găsesc răspunsuri în alte părți sau, mai nasol, că le place acest soi de răspunsuri.

    1. Teofil și eu îi citesc pe alocuri, și decât să le fac o sinteză a tot ce publică mai bine mă apuc de calculul diferențial că-i mai liniștitor pentru cap.
      Să vorbim despre literatură, că la asta mă mai pricep oleacă, și-mi dau silințele să am în bibloteca mea orice lucare bună creștinească.
      Îmi este ciudă că nu avem o serie de Comentarii biblice, pe când Vestul au zeci. Tot așa, nu avem ce au franțujii, anume ,celebra colecție patristică ce constă în peste 500 de volume, Sources Chretiennes. Mă bucur că există o editură Logos, Făclia, Kerigma, unde măcar o dată la sezon se mai publică ceva bun.
      Eu îmi cumpăr cărțile de pe BookDepository, unde le găsesc mai tot timpul la reducere, găsesc mai tot ce doresc și ce se publică, și marele avantaj e că e gratis transportul. De luna asta m-am hotărât să-mi cumpăr întreaga operă a lui Dietrich Bonhoeffer, după ce am citit pe Emanuel Conțac în ultima lui carte Și Cerul s-a umplut de sfinți. E foarte greu să traduci un autor de calibru fiindcă în Românica noastră cine o să-l cumpere?
      Mi-am luat 2 volume din Opera lui Luther și așteptam de la Logos continuarea până la 55, că doar Jaroslav Pelikan le-a editat pentru lumea întreagă. Probabil nici nepoții mei n-o să vadă ce doresc eu, așa că nu mai stau pe gânduri și cumpăr de la sursă.

  3. liviu, si isus a sfirsit-o pe cruce. au fost fel de fel de reactii; unii au ales sa aplaude, altii sa batjocoreasca, etc. reactiile exista si azi. in ultima instanta contez pe a mea nu pe a altuia. dar incerc sa o influentez. la fel ca ei, la fel ca tine. cine seamana se aduna si nu seamana …nu culege

Leave a Reply

