E înjurătură sau binecuvântare urarea: „Dumnezeu să te blagoslovească!”


Mi-am propus să-i binecuvânt pe toți „prietenii” de pe facebook în fiecare zi. Azi aveam 5 sărbătoriți, și le-am urat la toți același mesaj, :
La mulți ani! Dumnezeu să vă blagoslovească!, iar o doamnă dintre cei 5 mi-a trimis următorul mesaj care m-a lăsat cu gura cască:

Dumnezeu sa va binecuvinteze,cred ca nu stiti de ce duh sinteti calauzit..nu mi-e de mirare sinteti din astia indoctrinati in ortodoxism..care bagati lumea in iad cu amagirile voastre de icoane care sint niste idoli si niste uriciuni inaintea LUI DUMNEZEU!e scris despre voi ca nici voi nu va pocaiti si nici pe ceilalti nu-i lasati sa se pocaiasca de aceea va veti lua o mai mare pedeapsa de la DUMNEZEU!vai de voi e scris in Biblie despre voi,cum va mustra DOMNUL ISUS..vai de voi fatarnicilor carturari si farisei fatarnici..de ce m-ai blagoslovit tu?
nush ce cauti tu ca prieten in lista mea dar te voi strege,nici o grija..urit din partea ta sa scrii asa..mai bn nu scriai nimic.

Mi-am zis că pentru dânsa verbul „a blagoslovi” are conotația unei înjurături, că altfel nu-i înțeleg indignarea.

4 thoughts on “E înjurătură sau binecuvântare urarea: „Dumnezeu să te blagoslovească!”

  1. distinsa doamna ar trebui sa ia in mina un dictionar al limbii romane si sa se documenteze. dupa aia sa-si ceara scuze. dupa aia sa nu te mai re-puna pe lista de prieteni din cauza rusinii care a cuprins-o!

    1. L.I. says:

      oh, vai! nici chiar asa.

      f amuzanta tanti. eu as fi ras cand as fi citit comentul ei, cum de altfel am si facut-o acuma, si as fi incercat s-o imbunez aratandu-i definitia blogoslovelii.

    2. Nu ne-ar strica o familiarizare cu cartea profesorului Eugen Munteanu despre termenii biblici. Ce strâmbă viziune are tanti, orice cuvânt sună slavon, e ortodox idolatru, și ăștia prea mult seamănă cu fariseii din NT, doar și ei se închinau la icoane, nu? Vai, vai.

      1. Astfel de oameni nu mai gândesc, se aseamănă cu martorii lui Yehova, care au fost spălați pe creier odată pentru todeauna, și nu mai știu ce e dialogul și argumentul. Bine a grăit robul lui Dumnezeu Lewis:
        „Dacă nu citești cărți bune, vei citi cărți proaste.Dacă nu continui să gândești rațional, vei gândi irațional.

Leave a Reply

