Despre pofta cea vicleana, in Pastorul lui Herma


image

-De ce ești mâhnit ,Herma ,tu cel îndelung răbdător, netulburat, mereu surâzător ?
De ce eşti întunecat la chip şi necum vesel ?
Iar eu i-am zis : Din cauza unei femei preabune(agathotates), care mi-a spus că am păcătuit faţă de ea.
Iar ea imi spuse : O astfel de faptă nicidecum (nu se poate întâmpla) în cazul unui rob a lui Dumnezeu; dar negreşit , ţi s-a suit în inimă  după ea.  Iar pentru robii lui Dumnezeu o  asemenea vrere este păcat. Căci este o  vrere vicleană(ponera) şi de mirare(ekplektos ), pentru un duh preaales(pansemnon pneuma ) și încercat(dedokimasmenon) deja, ca el să  dorească o  faptă vicleană (poneron ergon) – cu atât mai mult la Herma cel bine stăpânit( ho egkrates) ce respinge toată pofta si este plin de toată simplitatea(haplotetos) şi de nerăutate(akakias).

Posted from WordPress for Android

Leave a Reply

