Marcu 1:35-39


jesus-preaching-from-a-boat-on-the-shore-of-the-sea-of-galilee_i-G-37-3762-89MZF00Z

 

35.  Apoi trezindu-se foarte de dimineață, a ieșit și S-a dus în loc pustiu și se ruga acolo.

36.  Simon și cei ce erau împreună cu el L-au căutat peste tot.

37.  și când L-au găsit, I-au zis: ”Toți Te caută.”

38. El le-a spus: ”Să mergem în altă parte, în celelalte sate, ca să predic și acolo, căci pentru aceasta am venit.

39. Și a mers, vestind în sinagogile lor din toată Galileea și scoțând demonii.(Noul Testament SBIR, 2009)

 

Acest pasaj ne dezvăluie că lucrarea mântuitoare a lui Isus, îndeosebi minunile, a pus în mișcare sute de oameni care îl urmau. Isus nu dorește popularitate nici publicitate, și când aceste gloate îl urmăresc, El dispare. Se roagă. Poate nu vedem ce El vedea. Ispititorul i-a oferit popularitate, însă El l-a refuzat. Ispititorul se întoarce, însă El se roagă în singurătate departe de zgomot, mai aproape de Yahweh. Timpul verbului  se ruga (προσηύχετο) este la imperfect ceea ce arată că rugăciunea Domnului a fost de durată. Pustiul ne aduce aminte de confruntarea Domnului cu Ispititorul, este totodată și locul unde este mai aproape de Dumnezeu.

La acest pasaj Origen spune:

Când Isus s-a rugat, El nu s-a rugat în zadar, fiindcă ceea ce a cerut a primit. Cine dintre noi poate lăsa la o parte rugăciunea?

Evanghelistul Marcu mai menționează încă de două ori despre rugăciunile Domnului, la îmulțirea pâinilor și în grădina Ghețimani. Și uceinicii au observat, supărați oarecum pe învățătorul lor, că Acesta a câștigat popularitate și este văzut de masele de oameni ca fiind un făcător de minuni. Isus dispare, și la întoarcere le spune : ”Să mergem în altă parte, în celelalte sate, ca să predic și acolo, căci pentru aceasta am venit.” Nu atât să facă minuni cât să predice(kēryssein) evanghelia.

35. foarte de dimineață Gk prōi ennycha lianprōi indică perioada dintre 3.A.M. și 6A.M., în vreme ce ennycha lian se referă la această perioadă când este încă destul de întuneric.

36. L-au căutat peste tot Gk katediōxen. Este un verb compus din diōkō (“a urmări sau a persecuta”), are o conotație adeseori negativă, ostilă, în Ps. 17:38  e folosit pentru urmărirea vrăjmașului. Dacă am traduce literal textul ne-ar spune că Isus era urmărit de uceinicii Lui precum e urmărită prada într-o vânătoare.

38. în celelalte sate Gk allachou eis tas echomenas kōmopoleis.  Un  kōmopolis (“cetate”) este o municipalitate care este prea mare pentru a fi un sat (kōmē), însă nu destul de mare și importanță pentru a fi un adevărat oraș(polis). 

 

2 thoughts on “Marcu 1:35-39

  1. Liviu,
    Am vazut discutia ta cu “Vindecatoru”. Nu cred ca are rost sa-ti pierzi vremea cu el. Dupa cum ai observat, evanghelicii romani i-au votat blogul ca fiind pe locul 2 sau 3 dintre cele mai “jegoase” bloguri evanghelice. Adica dintre toate blogurile evanghelice (si sunt cateva sute) blogul Vindecatoru e in top, ca fiind unul dintre cele mai jegoase. Cred ca e clar de ce. Pentru ca esti nou pe aici, iti voi spune cine este Rasvan Cristian Stoica, proprietarul blogului Vindecatoru, cel care te-a atacat pe blog. Stoica este medic internist la spitalul municipal din Harlau, judetul Iasi (sau poate se scrie Hirlau). Inainte de a-si schimba religia (pentru ca de pocait nu s-a pocait) a fost medic la SPP, pe vremea lui Iliescu. Daca atunci avea un comportament animalic pe fata, acum are aceleasi apucaturi insa acum ii ataca pe altii folosindu-se de masca religioasa. In plus, am impresia ca administreaza blogul si in timpul serviciului, mai ales in noptile de garda. Eu am sunat intro zi la spitalul din Hirlau, sa-l raportez, cea care mi-a raspuns a zis sa sun a doua zi pentru ca directorul nu este acolo. Consider ca medicii ar trebui sa aiba o anumita conduita si in afara spitalului. Nu ar fi rau sa scrii un articol despre acest Rasvan Cristian Stoica, pe care sa-l trimitem mai multor medici din tara, sa stie si colegii lui Stoica ce om e. Am inteles ca Rasvan Cristian Stoica face “evanghelizare” printre rromi. Ma intreb: ce le poate predica acest om cand el nu are respect fata de semenii sai? In mediul baptist se pare ca acest comportament a devenit norma. Dupa cum ai vazut ca scrie si vindecatoru Stoica daca scrii “satira” sau “pamflet” poti sa-ti bati joc de oricine. Daca vizitezi un site laic vei observa adesea discutii civilizate intre participanti. La acesti zisi “evanghelici” se mananca intre ei si se intrec in metafore si epitete. Pentru ca s-au obisnuit in mediul acesta (ca porcul in mocirla) lor li se pare perfect normal si moral sa se impunga unii pe altii in felul acesta in timp ce predica invatatura lui Isus: “ce vreti sa va faca oamenii faceti-le si voi la fel”. Asa e si Paul Negrut si Doru Hnatiuc, idolii la care ei se inchina. Sa nu mai vorbesc de pastorul extremist Daniel Chiu din Chicago, in fata caruia Vindecatoru se inchina pana la pamant.

    http://www.asiiromani.com/stiri-diaspora/america/7553-extremistul-din-chicago.html

    http://www.asiiromani.com/stiri-diaspora/america/7558-extremistul-din-chicago-2.html

    http://www.asiiromani.com/stiri-diaspora/america/7667-extremistul-din-chicago-3.html

    La baza actiunilor devastatoare initiale de acesti lideri religiosi, pretinsi slujitori ai lui Dumnezeu, se afla invidia. Din invidie acestia sunt in stare sa-i macelareasca pe alti pastori cu care se simt in competitie. Sa nu mai vorbim de faptul ca toti se considera “conservatori”, desi un “conservator” nu minte si nu face ceea ce faci acesti politruci de mana a noua.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s