despre procesul formatiei The Plastic People


Acum vreo 6 ani citisem opera lui Carl Henry. Intr-una dintre carti dezbatea problema tinerilor americani din anii ’60, care erau asaltati de cultura hippy, a muzicii rock,etc. Multi crestini conservatori considera aceasta muzica ca fiind de obarsie demonica. Acum citesc in memoriile lui Vaclav Havel despre procesul celor de la Plastic People,formatiei rock cehe,acuzati in perioada comunista de catre autoritatiile totalitariste ca promoveaza ceva impotriva traditiilor. Au fost acuzati, iar unul dintre membrii formatiei a soptit cu vocea sugrumata ca daca Jirous va fi condamnat vrea si el sa-i impartaseasca soarta.
Havel continua

“In a doua zi a dezbaterilor, cand am parasit cladirea tribunalului de pe strada K., indreptandu-ma spre spre cafeneaua M. si eram atat de coplesit de cele intamplate, incat aproape ca nu mai eram in stare sa ma gandesc la alceva, m-am intalnit  intamplator cu un regizor de film din generatie mijlocie, care a legat cu mine o discutie amicala.
La intrebarea cum o duc i-am raspuns, cu o logica nu prea elocventa, ca vin de la un proces cu underground- ul ceh. M-a intrebat daca procesul e legat de afacerea aceea cu droguri. I-am raspuns ca nu e vorba de niciun drog, incercand sa-i expun, pe scurt esenta lucrurilor. Cand am terminat, a clatinat din cap si m-a intrebat : Si, in rest? …
Poate ca-l nedreptatesc, dar in clipa aceea m-a cuprins sentimentul coplesitor ca acest om simpatic apartine unei lumi cu care nu mai vreau sa am de-a face in viata mea – ascultati bine, domnule procuror Kovarik, urmeaza o vulgaritate – unei lumi de cacat a smecherilor unsi cu toate alifiile. “

Posted from WordPress for Android

Leave a Reply

