Despre Iuda altfel


1-Anti-god-is-anti-american-600x570

Nu vreau să fac o pledoarie în favoarea ateilor , însă rolul de avocatul diavolului o să mi-l asum. Muștruluiesc pe cei de cealaltă extremă, extremiștii religioși îmbătați de fanatism. Delirul lor îmi provoacă repulsie.
Imaginea de sus mi-a făcut câteva link-uri a cărților ce le-am citit. Câteodată ai nevoie de ceva sublim în ale prostiei ca sinapsele să ți se conecteze. O taină.
O temă istorică & teologică ar fi creștinismul și naționalismul. Ce treabă are una cu alta? Ce ar fi fost Anglia dacă mai trăia Maria Tudor, sau dacă Elisabeta n-ar fi fost? Cum ar arăta Rusia fără ortododoxism? Ce hibrid malformat, mutant religios milităresc a ieșit la noi cu mișcarea legionară.
Fascismul + ortodoxia = un Quasimodo hitlerist.
Și mai sunt unii care-și aduc aminte cu melancolie religioasă de tărășenia asta.
Mă bucur oarecum privind imaginea de sus, că prostia nu ne-a lovit doar pe noi.

Ce s-a ajuns creștinismul! Ce relație aveau creștinii cu necreștinii ? Să le aducă în bătătură Vestea Bună a Celui crucificat. Dacă nu primeau, pace!
Acum, pastorul cu pricina, propune societății civile( creștini) să-i dea pe mâna justiției aidoma unor infractori. Îndrăznesc să fie altfel!

Am un gând cu privire la Iuda. E zugrăvit de creștinismul tradițional ca trădătorul.
S-a impacientat Isus cu privire la el că o să-i strice planurile? Că o să-i deconspire tainele? Nu. S-a îngrijorat, dar nu cu privire la un viitor război civil, nici cu privire la destabilizarea Împărăției Lui, ci cu privire la dezechilibrul spiritual în care se găsea Iuda.
Dacă urmărim Evangheliile, o să observăm că Isus a dialogat cel mai mult cu Iuda & Petru, doi trădători. A iubit mai mult oaia rătăcită în defavoarea celor 99 statornice în cumsecădenie. Paradigma asta o găsim și în dialogul lui Yahweh cu ucigașul Cain.

Creștinismul s-a schimbat. Din sectă a ajuns religie dominantă, sau chiar de stat. Din persecutat a ajuns persecutor.
Eu văd asta ca un regres. Sau un progres a bolii maligne.
A ajuns până la marginile pământului, dar Eschatonul nu mai vine.
Cei mai mulți au dus mesajul colonialist, imperialist în defavoarea dragostei, a Vestei Bune.
Bogățiile materiale i-au și făcut să uite de misiunea ce-o purtau.
Ce vreau să spun e că creștinismul s-a născut normal, însă i s-a întâmplat ceva de moarte, precum o boală malignă ce trebuie tratată.
Suferim de o boală de moarte. O tumoare ce se dezvoltă și ne urâtește chipul, ne lâncezește de puteri.
John Stuart Mill vorbește în cartea lui, Despre libertate, despre Marc Aureliu că a persecutat creștinii fiindcă-i vedea ca pe niște uzurpatori, destabilizatori ai Imperiului roman. Iată cum continuă:

Credința nici unui creștin că ateismul este greșit și că el tinde la destrămarea societății nu este mai strămutată decât credința lui Marc Aureliu că aceleași lucruri se pot spune despre creștinism.

Și legat de poză îmi vine întrebarea: ce naiba e democrația? Un fel de sistem dictatorial, dar nu condus de o persoană ci de majoritatea demografică?
Mill spunea că dacă 99 cred unanim și unul e altfel, acesta nu ar trebui sufocat, ci trebuie lăsat să trăiască de dragul libertății.
Gândul meu e că să trăiască ateii! Dumnezeu să-i blagoslovească, să le dea bucurie-n inimi precum nouă!
Ce plictiseală ar fi fără alteritate. Nu mai avem cărți, idei de contrazis. Păcătoși de evanghelizat!  Nu-mi pot închipui o lume fără atei, fără apologeți, fără boală, păcat sau rău, și fără Iuda!

6 thoughts on “Despre Iuda altfel

      1. Îţi descriu imaginea: E un panou publicitar dreptunghiular, pus probabil la drumul mare pe care scrie, Attention: Lunatic Atheists and their Lawyers. Mai jos de asta, cu litere roşii mari, ANTI GOS IS ANTI AMERICAN, ANTIAMERICAN IS TREASON, TRAITORS LEAD TO CIVIL WAR.

  1. Acum se vede si pricep ce ati dorit sa spuneti. Totusi asaltul ideologic al ateilor (de fapt antiteiştilor şi nu ateilor) va coagula diverse grupări de credincioşi.

    Unii dau deja cu bombe. Răpesc, decapitează.
    Alţii se urcă în turnuri de fildeş zidite “teologic”.

    Aduceţi-vă aminte că pe vremea comunismului un ateu putea discuta cu un credincios. Pentru ca ateul nu avea aversiune ci era indiferent. Şi credinciosul nu căuta să facă prozelitism. Ci filozofau / teologhiseau împreună.

    Acum este un război. Credinciosul vrea să convertească pe toţi la credinţa lui, iar ateul să-L interzică pe Dumnezeu. Credinciosul a devenit cam fariseu iar ateul a devenit anti-Teo.

    Om vrea noi să ţinem dreapta socoteală, dar e greu. Este totuşi un răzbel ideologic. Poate aşa a fost şi acum 100 de ani înainte de revoluţia bolşevică. Tolstoi avand o implicare sociala noi am zice acum de om credincios. Dar la vremea aceea a fost declarat necredincios. Este unul din puţinii oameni scos din biserică, un fel de “excomunicare”. http://ro.wikipedia.org/wiki/%C3%8Envierea_%28roman%29

    Totusi el este o figură care a coagulat mişcările anarhice şi care au generat revoluţia. Biserica în sine nu l-a excomunicat, ci a luat act de ruperea lui afirmată tot timpul. Şi nu cred că este o consecinţă a romanului Învierea, ci o consecinţă a interpretărilor proprii expunse în evangheliile proprii (cu e mic pentru că sunt cărţi filozofice de traducere / interpretare proprie).

    http://en.wikisource.org/wiki/The_Gospel_in_Brief

    Om vedea ce revoluţii om mai trăi. Lumea a luat viteză. Acum 10 ani sunt ca 100 de ani de altă dată.

    1. Putem spune că ateul în comunism era relaxat fiindcă partida lui era în joc. A trecut vremea când Galilei era ars pe rug pentru “necredința” lui, sau vânătoarea de vrăjitoare a catolicilor.
      Iar creștinul pe vremea lui nea’ Nicu nu-i ardea de prozelitism. Îi era mai scumpă libertatea. Ca să faci propagandă la o grupare religioasă trebuia neapărat să spui nasoale de tot și toți( afară de secta cu pricina) inclusiv de comunism. Nu spun că n-au fost martiri pentru credința lor, dar asta-i altă discuție.
      Tolstoi a fost un om la vremea lui. Am citit Învierea, și ar trebui să-l recitesc.
      Romanul lui aș putea să-l interpretez și simbolic. Ce catastrofe a făcut religia lumii. Ce fain ar fi să fim cuprinși de metanoia să mai salvăm lumea de prostituția în care a ajuns.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s