Rugăciunea fariseului


Nu știu pe la voi cum a fost, dar mie la început mi-a plăcut prostește la farisei. Eram ca într-un film medieval, îndrăgostit nevoie mare de-o fată hâdă, chioară și fără dinți. Vorba aceea, când ești îndrăgostit de cineva, nu-i vezi coșurile de pe față (C.S.Lewis). Sau ailaltă, nu există dragoste second-hand( Soren Kierkegaard). Cu tătie pânzele sus, cu tătă puterea,frate!

Îl aud și-acum pe-un vechi prieten saducheu (Rătăcitul) când mă-ntreba după ce veneam de la biserică:

-No, cum o fost?

-Extraordinar, șekinah (slava) lui Dumnezeu s-a revărsat peste noi…

Nu terminam și izbugnea într-un râs sâsâit, adidoma cățelușului acela din desenele animate, când stăpânu-său spărgea borcanele. Ce să fac, am fost orb, dar Isus m-a vindecat

Show-ul de la inaugurarea bisericii, cu predicatorul cel viteaz, lăutarii, multe emoticoane cu smile, ce mai, potop de dragoste frate! a fost cursa lui Laban pentru mine. Mi-a promis-o pe Rahela, cea mândră din toate cele, iar după trei zile m-am trezit mahmur în brațele alteia, Leea, muma pădurii. Doamne, promit că nu mai pun băutură-n gură! 🙂

Am fost șocat când afundat și-ascuns fiind în gloată, am luat parte la rugăciunea bisericii. Ați auzit talazurile mării bocind? Se cutremura temeliile, Tillich e coptil mic, bocitoarele ortodoxe de la țintirim cântă muzică de Bach față de ce-am trăit când fariseii erau în rugăciune. Doamne, noi am lins zeama mărului din Eden, noi am lucrat la moltăr pentru cetatea lui Cain, noi am cântat manele cu acordeonul lui Iubal, noi l-am scos din țâțâni pe badea Moise când ți-a stricat tabletele apple…suntem lacomi după salam de Sibiu, ne-am săturat de mană și pita lui nea`Nicu împunsă cu pironul, ai milă Doamne, vrem să ne ierți, că nu suntem bagabonți, bețivani ca saducheii și neisprăviții din lume…Ce era fain era că eu, care n-aveam abecedarul și lexiconul penticostal să-mi umplu timpul rugăciunii cu ceva, puteam să zic și io un Îngerașul, cățeluș cu părul creț, singurele rugăciuni ce avea o noimă și o morală.

La saduchei am fost prins cu rața-n gură. Aci nu se lălăia în orchestră, aci cânta fiecare la instrumentul lui, în auzul tuturor. Am crezut că mă piș pe mine de frică, eram aidoma nefericitului eveu care e descoperit în rândul condamnaților de lagăr, și urmează pupatul glonțului…

Leave a Reply

