Posted in din ce mai scriu, Familie

Requiescat in pace, bună dragă!


Îmi mint somnul cu un espresso dublu, acru cum îi place prietenului meu Zoli, după un șift(tură) de noapte. Cafa, e un fel de cheie franțujă, să te-aduci din statusul de bufniță în cel de Lazăr înviat. Mă-ntreb ce cafei bun bea Dumnezeu de nu-L ia somnul niciodată. Ce cafei bun o să soarbem noi atunci, după ce se gată filmul Răpirea, că n-o să mai punem pleoapă pe pleoapă. Cafeaua fără glykos(zahăr) e aidoma aspirinei: la început amară de-ți clănțăie dinții, apoi ți se stoarce din limbă zahărul ce te-ai zgârcit sau uitat să-l pui în ceașcă. Că vrei, că nu vrei, nu scapi de glucide.

Când am plecat mi-am luat Arivaderci! de la singura bună ce mi-a mai rămas. Mama mamei. Am stat la o voroavă, ea era suferindă pe ultima sută de metri. A murit chiar când am plecat. Ea se pregătea de ducă către Cananul ceresc, eu către unul pământesc. Mă cunoștea ca pe fiul ei, i-am fost prin preajmă din vremea când îmi făceam cuib lângă ea, când eram pui, și-adormeam cu poveștile lui David și Goliat la gura teracotei. M-a chefelit odată doar, când am jucat cu verișoara mea Alina, fotbal cu găinile. Fotbal irlandez: cu chișoarele, mâinile și bâta. Aveam multe mingi.

Dumnezeu are simțul umorului; chiar dacă nu avea decât patru clase(cele de după Război) nu o întreceam la limbi străine. Mi-a trebuit câteva veri să învăț cum stă cu vintriș, tîrnaț, mai acatâri. După ce m-am dat pe breazdă, am observat că la adunarea penticostală vorovesc o altă limbă. M-am înscris la cursuri, și după 10 ani de chinuială, nu știam să conjug verbul a fi în penticostală. Amu, buna își savurează cafeiu cu îjerii stând la taclale fără grabă, vorbind pe limba lor.

Requiescat in pace, bună dragă!

Author:

şoţul Veruşcăi,tatăl lui Patrick & a lui Nathan

One thought on “Requiescat in pace, bună dragă!

Leave a Reply

