De ce am plecat de la pocăiți?


Mâine, 16 Martie, se împlinesc 7 ani de la botezul meu la penticostali. 2010 am crezut că-i număr apocaliptic și m-am grăbit cu botezul, cu neastâmpăr aidoma fetei mari la măritat. Asta-i o cauză. Defapt, am martori că botezul mi-a fost amânat ceva vreme, de păstorașul ce terminase ITP-ul și mi-a pus sub nas o cărțulie a lui Horton cu doctrina penticostală. Să mă leapăd de Satana, să-l cred pe Horton. Eu nu! Eram un neofit cu draci, nu credeam că glasolalia e semnul/dovada că Dumnezeu te-a mântuit.

Adevărul că am testat a posteori și posteori teoria asta cu glasolalia și ai două șanse: să devii deprimat sau actor. Pentru mine nu este altă posibilitate.

Recunosc fără rușine că nu mai cred cum cred evanghelicii fundamendaliști. Continuu să citesc teologi evanghelici cu scaun la cap, dar nu-mi mai pierd vremea cu îndocrinații. Am păstrat aceași prieteni de la evanghelici.

Nu mai cred în minunile pentru care se merită să crezi în Dumnezeu. Citiți povestea Scării lui Iacov cum acesta se târguiește cu Yahweh.

Nu mai cred în Scriptură cum cred evanghelicii fundamentaliști. Scriptura n-a picat din cer. N-o s-o înțelegem niciodată mai mult decât un horoscop cu povești dacă nu avem o hermeneutică sănătoasă, bazată pe munca înaintașilor noștri și pe munca asiduă.

Și în mare, sunt dezamăgit de sistemul de educație evanghelic, și de sistemul de conducere evanghelic care, văzut panoramic, e un sistem tot mai asemănător cu sistemul politic pentru care protestăm.

De-aia!

 

 

 

 

 

 

 

 

13 thoughts on “De ce am plecat de la pocăiți?

  1. No bine că ți-ai golit gușa!

    Da care păstoraș de la ITP ți-o vârât Horton sub nas?

    Am avut și eu câteva dispute cu îndoctrinații ăia că fără vorbirea în limbi nu vezi cerul / răpirea, etc…

    Fii pe pace!

    Romeo

    1. Romeo, Stanley M. Horton a fost un teolog ok, singurul tradus, di elita teologilor penticostali. Sunt vreo 2-3 biserici la oraș în care se crede că semnul mântuirii e glasolalia, pe unele texte din Fapte. Știi schema. Și în toate bisericile de la țară, se credea asta. Inclusiv prietenii mei baptiști, care veneau cu mine la penticostali, credeau și erau disperați.
      Am crescut cu filmele de groază, idioate, Răpirea. Aia însemna mântuirea pentru noi.
      Am fost la sute de întâlniri de stăruință, dar sprea disperarea mea, nimic.

    1. Prima carte în ingliș ce am citit-o a fost a unui prietenaș de-a lui Mohler. Se plângea că Biserica nu-i atât de trează ca lumea la provocările contemporaneității.

  2. Reblogged this on Persona and commented:
    Liviu isi continua confesiunile. Si sunt sigur ca multi dintre cei care au ‘plecat’, dar si dintre cei care au ‘ramas’, rezoneaza cu ceea ce spune el aici. Multumim, Liviu, pentru sinceritate.

  3. Haida de, asta cu ,,Nu mai cred în Scriptură cum cred evanghelicii fundamentaliști” e un pic prea tare întinsă. Dacă nu ești fundamentalist atunci ce ești?

    1. Am cunoscut un Dorel Mureșan, poate e doar o coincidență de nume. Întrebarea ta lasă de înțeles că e doar, rămâne doar o posibilitate? Ochelarii de cal? Nu-nțeleg întrebarea Dorele…

Leave a Reply

