Posted in Uncategorized

Jungle VIP


N-am înțeles niciodată de ce penticostalii se adună cu noaptea-n cap, să participe la așa-zisele „nopți de veghe” ? Am cotrobăit prin istoria creștinismului și am găsit: Iisus s-a rugat în grădina, când uceinicii erau mai somnoroși/ somnambuli decât treji, mai alegeau creștinii să facă serviciul divin în clandestin, de preferință noaptea, când autoritățile romane(sau comuniștii ) mai puneau și ei geană pe geană.

Și-așa, mai se justifică nopțile de veghe în asta vreme, când nimeni nu-ți mai are treaba unde și cui te rogi? Când participam la astfel de întruniri, la bisericuța noastră de țară, mai erau unii dinafară, care mă întrebau cu oarecare răutate: Da-ce dolgoziți voi acolo noaptea? Jugăniți pruncii și-i dați ca jertfă… Chiar dacă nici el nu credea asta, suna bine, cea mai bună jignire, veghe asta bârfă de pe vremea lui Celsius.

Încerc să descriu anatomia „Rondului de Noapte”, la care am participat și eu. Penticostalii au o teologie precum a lui Ioan Scăraru. Convertirea e o treaptă, urmează Primirea Duhului Sfânt, și Scara-i nesfârșită, cu trepte de revelații, vorbiri în limbi, vindecări și multe minuni ca în Carte. Ei, ni se făcea aluzie de la amvon, nouă cateheților, că „nu-i-deajuns” botezul, că trebe cerut… Cerut ce? Și cui? Mai mă oprea câte unul, îmi șoptea cu ochii în toate lăturile, să nu-l vază păcătoșii, că trebe să cer Duhul Sfânt. Pur gnosticism, ce mai. Nu e pentru toată prostimea. Vorbirea în limbi e arvonul. Banu-n mână îmi ziceam, nu e alt sinonim pentru arvon decât gologani.

Eu fără Dumnezeu sunt ca o maimuță păroasă, cum zicea un rabin evreu. Și cine nu vrea focul Duhului Sfânt? Tare nu departe suntem de King Louie din Jungle Book, care credea că focu-l face om…

 

Author:

şoţul Veruşcăi,tatăl lui Patrick & a lui Nathan

2 thoughts on “Jungle VIP

  1. mie mi-a spus soru-mea, ce s-a făcut penticostală prin anii 70 că de afara cind se rugau unii se vedea biserica invaluita ca intr-o/un ceva asa ca un foc. si ca o data s-a staruit sa primească vorbirea in limbi ionica si a primit georgică, și cite și mai cite. și multe povesti sioniste…

Leave a Reply

