Iuãn baptistul


Copil eram, m-am împrietenit cu câțiva baptiști. Era mulți tineri pe acolo. Biserica penticostalã avea și ea fete însã arãtau a cãlugãrițe sub nãfrãmile de serviciu, ce le purtau de gura pãrinților. Fetele baptiste erau mai frumoase, noroc cã n-aveau canon de batic și poale cãlugãrești. Pãcãtoasele, puteau a se prezenta în jeanși la sfânta bisericã. Nici bãieții/ “frații bãrbați” nu erau excluși de la sfânta vestimentație: nem mânecã scurtã, cravatã, papion, iar ãia mai evlavioși, pãr scurt militãrește și bumbii de la mâneca sacoului dubdiți. Dar s-a stricat lucrurile, s-a împuțit treaba. Nu mai avea miliție de serviciu biserica. Odatã mi-am dus nealcoș Biblia RSV (pentru care am lucrat o zi la un chiabur baptist) la bisericã. Un frate milițean mi-a dubdit-o din mâini sã o iscodeascã, sã nu care cumva sã aduc în sfânta bisericã un koran, ceva. Dracu’ l-a ajutat sigur, deschizând-o precum cãrțile de ghicit, la pasajul cu Ioan Botezãtorul, și-mi zice mâhnit:

– Nu-i bunã! E baptistã!

 Ãsta chiar e cu vedenii, avioane de-alea, îmi zic!

– De unde știi cã i de la un baptist? întreb cu mirarea prostului…

-Iote ce scrie, și-mi aratã cu degetul: John the Baptist, John baptistul…

Leave a Reply

