Revista cultului


M-am întrebat de multe ori, adolescent fiind, de ce baptiștii și penticostalii viețuiesc liturgic separat? Am gãsit atunci un rãspuns favorabil ce m-a liniștit și mi-a mutat mintea la alte întrebãri. Vorba aia, de ce sã trãiascã un om ca papa, când pot fi doi?

Primeau unii abonați, revista cultului penticostal. Am rãsfoit-o de multe ori lãsându-mi un gust de amar, invidie și greațã. O revistã cu poze, multe poze. Președintele cultului prin vizitele lui pe tot mapamondul, de parcã acesta trebuia sã fie prezent la orice botez, eveniment eclesiastic românesc din diaspora. Fața durdulie de popã ce l-a prins pe Dumnezeu de-un dejet mã fãcea sã-l urãsc. Pozeazã în Asia, America, Australia sã plãteascã țãranii din Budulãu sã-i vadã selfieul. Se asemãna cu nea Nicu când poza în vizitele de lucru. Ce puteam gândi noi, ãștia din Budulãu, eu, care n-am vãzut avion decât pe cer, tren, sau excursie în alt oraș? Vã zic, cã șefu’ nost’ e un chiabur a dracu’ de rici , și nu știu cum a gãsit grație în ochii Marelui Șef ( cum l-a numit un frate uitându-se cu ochii-n Cer șã știu despre cine vorovește).

O altã revistã “rivalã” ce circula prin bisericã, era Sãmânța Adevãrului, o revistã menonitã ce se distribuia gratis, cu articole savuroase, fãrã chipuri. Avea pe ambele coperți câte un wallpaper suberb, din naturã, la dos cu poezii a lui Moldoveanu, Ioanid, s.a.m.d. Și acum am drag de aceastã revistã. Unchiul penti lucra la un nene ce era șeful depozitului menonit. Un om fain. Editura care publica revista mai scosese unii autori de lux pentru vremea aceea: Iosif Țon, Daniel Brânzei, Ken Ham. Prima carte pe evoluționism de Ham am citit-o nelãsând-o din mânã, Ham mai convertise un șoarece în arca lui. Copera era un chip juma adamic colorat yehova witness style, în vreme ce jumatele chip de maimuțã era un chip pricãjit de maimuțã ce parcã a vãzut banane atât de des ca noi în comunism. La Milano am vãzut un gigantic poster pentru noua peliculã a Planetei Maimuțelor, grandios, fioros, maiestos, ce fãcea orice om sã se simtã inferior și vierme în fatã titanului. Dacã cineva vrea sã scrie proevoluționism, sfãtuiesc pe copertã sã foloseascã acest poster. Yehovistul uman o sã se ascundã în colțul coperții. 🙂

Când eram tânãr înainte sã mã pocãiesc jucam fotbal și nu doream sã devin fotbalist ci Figo! Amu’ îmi doresc sã devin regele cultului, și nu știu care-s criterile la alegeri,… se pune cã duhãnesc? Oricum, tot așa coloratã, turisticã e revista cultului?

Leave a Reply

