Mi-aduc aminte cã citeam Millard Erikson, Sistematica lui. Zeci de ore în bibloteca Goga de la Cluj, cã eram pãdute blindat, nu aveam gologani sã dau milionul pe volum. L-am citit tot acolo și pe Origen, cu prima lui sistematicã din tradiția creștinã, tot așa pe Toma cu Summa. Cel mai drag mi-a rãmas Origen. Toma mã întorcea prin filozofi, iar Erikson îmi lãsa impresia cã vrea sã dovedeascã cã a lui sistematicã e mai de treabã decât Dogmatica Bisericii  a lui Barth. Recunosc cã am citit mai mult despre Barth decât ce a scris el, însã toți cei ce vor sã-și compare opera cu a elvețianului, e aidoma unei vãruieli în var cu Capela Sixtinã. Vorba aia, geniile se nasc rar. 

Leave a Reply

