Amidon de piciocă și cucuruz


Am început să fiu bun la chimie. Toți colegii se mirau prostește cum m-a pălit minunea, cum a picat sacul cu noroc în ogradă-mi. E o poveste reală.

Cum dracu să știi chimie când n-aveam habar de sistemul periodic al elementelor? Singura șansă era să-mi scriu pe banca din fundu-clasei formulele. Erau mâzgălite zeci de formule cu generații înainte. Pe o bancă rugoasă, bună de foc. Abia luam 5-ul. Până într-o zi când m-a oprit profa de chimie, o chiabură-n sat cu multe terenuri de-ngrijit. M-a chemat că are nevoie de ajutor. Nu-mi strică un ban în jeb, îmi zic. Eram pe-a 9-a sau a 10-cea. Când am ajuns pe glie, Câmpia Română frate, plină de cucuruz așteptându-mă pe mine. A fost și fratele meu mai mic cu mine, însă când a văzut arșița, domeniu, a făcut cale-ntoarsă. Crimă curată. Eu am rămas. Nu știu cum am răzbit ziua aia. Mi-am zis că orice zi are și-un sfârșit, iar după ce-am citit atlasul norilor m-am încurajat că n-o venit încă Apocalipsul.

Bani ioc! Tu-ți!, mânca-te-ar sărăcia, pe tine și cucuruzul tău, hoșcă! ce mai, gânduri evlavioase de adolescent. Am și uitat de plată, când după trei zile profa mă cheama seara la ea. Evrika! hai că mai sunt și oameni care mai au un feeling de cumsecădenie-n ei îmi zic. Dacă mă chema de cu dimineață mă făceam mort de bolnav aidoma unui possum, dar na!, cu seara-n cap mă chemă să mă cinstească pestru istovitoarea zi. Eram în blugi albi, îmi mai iau un prieten cu mine. Când am intrat în ograda-i, Dumnezeule, tătă lumea din Gilău, colegi de-ai mei, sclavi, pușcăriași corigenți la chimie, la desfăcut cucuruzul de pe Câmpia Română. Când a căscat uăchii prietenul meu, a și tulit-o. L-am urât! Altă tură în Numele Domnului, pentru Doamne-ajută, moneda popilor și a mafioților. Mâini bășicate, blugi gri dustuiți, mai se și hizleau feudalii de mine că habar n-am cum să mă înțolesc pentru astfel de eveniment.

Oricum, cu aceleași formule copiate de pe banca rogojită, care nu luau 5 ul, acum aveam 7, 8 la chimie. Colegii mei de bancă rămâneau tâmpiți, fiindcă foloseam același copy/paste, cu rezultate diferite, în favoarea mea.

Știi care-i secretul? le zic. Eu știu formula amidonului din piciocă și cucuruz, iar tu n-ai habar!

Leave a Reply

